آرشیو آبان ماه 1401

مشاور و مجری تولید اسباب بازی

استراتژی و برنامه های بازاریابی اسباب بازی - گروه ایده پردازان ریناس

۳ بازديد

یک کسب وکار، نیاز به تدوین استراتژی و برنامه های بازاریابی دارد تا بتواند پس از مطالعه بازار، مخاطب هدف خود را انتخاب کرده، جایگاه خود را میان رقبا تعریف کند و وجه تمایز خود را به مخاطبان بنمایاند.

اینجاست که بهره مندی کسب و کار از یک مدل آمیخته بازاریابی میتواند مهمترین نقش در ارتقاء فروش محصول را ایفا کند.

بطور کلی مدل آمیخته بازاریابی در ساده ترین حالت برای یک کسب و کار مشخص میکند که چه محصولی را در چه جایی به چه قیمتی و با چه تبلیغاتی به فروش برساند.

با توجه به اهمیت این موضوع دانش فنی بهره مندی از مدلهای آمیخته بازاریابی، تبلیغات، برندینگ و ارتباط با مشتری به عنوان فناوریهای تدوین استراتژی ها و برنامه های بازاریابی در اینجا دسته بندی شده اند.

 

منبع: گروه ایده پردازان ریناس (rinasgroup.ir)

https://rinasgroup.ir/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%aa%da%98%db%8c-%d9%88-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%a8%d8%a7%d8%a8/

 

دانش فنی مطالعه بازار اسباب بازی - گروه ایده پردازان ریناس

۵ بازديد

این دانش، شامل فرآیند ذائقه سنجی و بازارسنجی است که فناوری های لازم برای ذائقه سنجی شامل شناسایی مخاطب هدف،جمع آوری داده ها، تحلیل اطلاعات و فناوری های داده کاوی و فناوری های بازارسنجی شامل دانش تحلیل روند بازار، شناسایی رقبا و تحلیل سهم بازار و فناوری های مربوط به هوش کسب و کار است.

یکی از دغدغه های همیشگی صنعت اسباب بازی و تمامی صنایعی که مخاطب آن، کودکان و نوجوانان هستند،تفاوت بین خریدار و مصرف کننده است.

اسباب بازی توسط بزرگسالان خریداری ولی توسط کودکان و نوجوانان مصرف میشود.

شناسایی ذائقه هر دو طیف با علایق و دغدغه های کاملا متفاوت از هم یکی از چالش هایی است که کسب و کار با کسب دانش فنی مطالعه بازار میتواند تولید خود را به سمت و سوی مناسبی سوق دهد.

 

اسباب بازی های غیر الکترونیکی - گروه ایده پردازان ریناس

۷ بازديد

 اسباب بازی های غیرالکترونیکی به دو گروه عمده  شیمیایی و غیر شیمیایی ( مکانیکی و…) تقسیم بندی شده اند.  اسباب بازی های غیرالکترونیکی شیمیایی براساس ویژگی های شیمیایی مواد انتخابی برای تولید، دسته بندی شده اند که همین ویژگی، وجه تمایز و  ارزش افزوده اسباب بازی تولید شده است. ویژگی های در نظر گرفته شده شامل  پایداری،  چسبندگی،  خوراکی بودن،  قابلیت تغییر رنگ داشتن،

قابلیت تغییر شکل خاص و  افنجاری و واکنشی بودن است.

 اسباب بازی های غیرالکترونیکی غیر شیمیایی بر اساس جنس مواد که برای تولید آن به کار رفته از یکدیگر متمایز شده اند. البته پر واضح است تعدا کثیری از اسباب بازی ها از چندین جنس ماده اولیه مختلف ساخته میشوند ولی در اینجا منظور ماده اصلی است که اسباب بازی توسط آن ساخته شده است.

بر این اساس دانش فنی تولید محصولات  کاغذی و مقوایی،  پلاستیکی،  چوبی،  فلزی،  پارچه ای و  شیشه ای برای این بخش در نظر گرفته شده است. تنوع فناوری های تولید مورد نیاز در هر یک از این مواد – که معمولا مختص یکی دیگر از صنایع است- باعث میشود تا بیش از این، فناوری های لایه های پایینتر مورد توجه قرار نگیرد.

اسباب بازی های الکترونیکی - گروه ایده پردازان ریناس

۶ بازديد

سرعت و نفوذ فناوری های اطلاعات و ارتباطات در صنایع گوناگون، در صنعت اسباب بازی نیز تاثیر بسزایی داشته است. در چند سال اخیر تحولات ویژه ای هم در فرآیندهای تولید و هم در نوع اسباب بازی های تولید شده رخ داده به گونه ای که دسته بندی های جدیدی همانند اسباب بازی های فناورانه را نیز میتوان به دسته بندی های سنتی اضافه کرد. کاهش هزینه های تولید قطعات الکترونیکی و تنوع بالای آنها مزید بر این علت شده است. جذابیت و گسترش تصاعدی بازی های ویدئویی بخصوص بازی های موبایلی، صنعت اسباب بازی را بسیار تحت الشعاع قرار داده تا جایی که تولیدکنندگان

اسباب بازی را بر آن داشته تا با استفاده از ظرفیت های ابزار دیجیتالی که تقریبا در دسترس همگان است، اسباب بازی هایی را تولید کنند که هم کارکردهای سنتی خود را حفظ کنند و هم از جذابیت های نوین بهره مند شوند.

دراینجا اسباب بازی الکترونیکی که دربر گیرنده اسباب بازی های سنتی الکترونیکی و فناورانه است، از حیث فناوری های مربوط به منبع انرژی، فناوری های اتصال الکترونیکی میان اجزای اسباب بازی، فناوری های اتصال بیرونی با ابزار دیجیتالی دیگر، قابلیت برنامه پذیری توسط کاربر، فناوری های هوش مصنوعی، بهره مندی از سنسورهای مختلف و سیستم های پخش (نور، صدا و تصویر) تقسیم بندی شده اند. قاعدتا این بخش از درخت فناوری اسباب بازی سال به سال با تحول مواجه خواهد بود و بر شاخ و برگ آن افزوده خواهد شد.

 

منبع: گروه ایده پردازان ریناس (rinasgroup.ir)

https://rinasgroup.ir/%d8%a7%d8%b3%d8%a8%d8%a7%d8%a8-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%86%db%8c%da%a9%db%8c/

 

 

فناوری های بازاریابی، توزیع و فروش اسباب بازی - گروه ایده پردازان ریناس

۶ بازديد

امروزه مطالعات بازار و بازاریابی مقدم بر تولید و گاهی راه اندازی کسب و کار است. به همین دلیل، اگر کسب و کار بنای ارائه خدمات یا تولید کالایی را دارد،در وهله نخست باید به مطالعه بازار و تحقیق بازاریابی توجه نماید. با اینکه بازاریابی مفهوم جامع تری است که بر زنجیرها رزش احاطه دارد و باید به عنوان یک فرآیند پشتیبان در نظر گرفته شود، ولی به دو دلیل در اینجا بازاریابی در کنار توزیع و فروش در زنجیره ارزش صنعت اسباب بازی قرار گرفته است.

اول آنکه ظهور و بروز جنبه های اصلی بازاریابی در توزیع و فروش بیشتر دیده میشود و دوم آنکه در اینجا سعی شده هر بخش از زنجیره ارزش به گونه ای درنظر گرفته شود که یک کسب و کار بتواند مستقلا به یکی از این بخشها بپردازد.

همانگونه که هم اکنون نیز در صنعت اسباب بازی توزیع کنندگان بسیاری وجود دارند که بازاریابی و توزیع و فروش اسباب بازی تولیدکنندگان را بر عهده دارند.

با توجه به مواردی که ذکر شد، فناوری های بازاریابی، توزیع و فروش در سه بخش کلی دانش فنی مطالعه بازار، دانش فنی تدوین استراتژی و برنامه های بازاریابی و دانش فنی طراحی، اجرا و مدیریت کانال های توزیع تقسیم بندی شده است.

 

منبع: گروه ایده پردازان ریناس (rinasgroup.ir)

https://rinasgroup.ir/%d9%81%d9%86%d8%a7%d9%88%d8%b1%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c%d8%8c-%d8%aa%d9%88%d8%b2%db%8c%d8%b9-%d9%88-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%a7%d8%b3%d8%a8/

فناوری های تولید اسباب بازی - گروه ایده پردازان ریناس مشاور و مجری متخصص در تولید اسباب بازی

۵ بازديد

تنوع مواد تولیدی و انواع اسباب بازی ها باعث می شود تا تقسیم بندی فناوری های تولید بر اساس روندهای تولید جهانی با نگاهی به آینده صورت پذیرد. در تقسیم بندی پیش رو، در هر بخش، بر اساس اهمیت و ویژگی های فناوری های تولید، نوع دسته بندی ها نیز متفاوت است. به همین دلیل با حفظ سنخیت فناوری ها در هر بخش، تفاوت مشخصی در بین دسته بندی فناوری های بخشها با یکدیگر وجود دارد.

تقسیم بندی فناوری های تولید به الکترونیکی و غیرالکترونیکی، اشاره به جایگاه ویژه و پر رنگ فناوری های الکترونیکی در صنعت اسباب بازی دارد که روند صعودی بکارگیری این فناوری ها در سال های اخیر موید همین ماجراست.

 

منبع: گروه ایده پردازان ریناس (rinasgroup.ir)

https://rinasgroup.ir/%d9%81%d9%86%d8%a7%d9%88%d8%b1%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af-%d8%a7%d8%b3%d8%a8%d8%a7%d8%a8-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c/

مرحله پیش تولید اسباب بازی - گروه ایده پردازان ریناس مشاور و مجری متخصص تولید اسباب بازی

۵ بازديد

تولید نمونه اولیه محصول مقدمات اصلی را برای حداقل کردن خطای تولید نهایی فراهم می کند. فناوری های نمونه سازی و طراحی فرآیندهای ساخت و تولید که دانش فنی ارزیابی عملکرد بازی را نیز در خود جای داده است، در فناوری های پیش تولید در نظر گرفته می شوند.

ظهور فناوری های جدید، همانند پرینتر سه بعدی و پیشرفت آن به گونه ای که هزینه های تولید نمونه را روز به روز به هزینه های تولید انبوه نزدیکتر میسازد، نوید بخش آن است که مرحله پیش تولید، خود روزی متصل به بخش تولید شود. توسعه فناوری های چاپ های دیجیتال و دستگاه های برش دیجیتال باعث ارتقا کیفیت محصول، افزایش سرعت تولید و کاهش هزینه های تولید در این بخش شده است.

دانش فنی ارزیابی عملکرد بازی که از طریق آزمایش بازی محقق می شود، اسباب بازی را از لحاظ کارکردی، کاربردی و ایمنی مورد ارزیابی قرار داده و می تواند خروجی های این بخش، مستنداتی را برای مراحل طراحی کسب و کار و طراحی محصول جهت اصلاح پیش فرض های قبلی ارائه دهد تا در چرخه ای اصلاح کننده، این مراحل به اصلاح مداوم یکدیگر بپردازند.

 

منبع: گروه ایده پردازان ریناس (https://rinasgroup.ir)

 

https://rinasgroup.ir/%d9%85%d8%b1%d8%ad%d9%84%d9%87-%d9%be%db%8c%d8%b4-%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af-%d8%a7%d8%b3%d8%a8%d8%a7%d8%a8-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c/

مرحله طراحی محصول اسباب بازی - ایده پردازان ریناس مشاور و مجری تولید اسباب بازی

۵ بازديد

مرحله طراحی محصول در برگیرنده سه بخش ایده پردازی،  طراحی (هنری/صنعتی) اسباب بازی و  طراحی بسته بندی است. برای  ایده پردازی اسباب بازی، نیاز به دو نوع دانش فنی است شامل فرآیندها و تکنیک های ایده پردازی و شناخت ماهیت بازی، انواع بازی، کارکردهای بازی، نیاز مخاطبان در گروه های سنی مختلف می شود. به همین دلیل فناوری های ایده پردازی، به دانش فنی تدوین ایده محوری بازی و دانش فنی شناخت انواع بازی تقسیم بندی می شود. علوم مختلفی چون  روان شناسی،  علوم تربیتی،  جامعه شناسی،  مردم شناسی و علوم مهندسی و علوم هنری در تدوین ایده محوری بازی نقش بسزایی دارد که بنابر طراحی کسب و کار، نقش هر یک می تواند کم یا زیاد شود. از سویی دیگر نوع بازی و گروه سنی در ایده پردازی بازی بسیار موثر است. طراحی  اسباب بازی حرکتی برای گروه سنی پیش از دبستان با طراحی یک بازی رومیزی بزرگسال فرآیندهای بسیار متفاوتی دارند.

 

خروجی ایده پردازی، مستنداتی خواهد بود که بسته به نوع بازی شامل فناوری های  طراحی کانسپت،  مدل سازی،  تصویرسازی و  طراحی گرافیک است.

 

عملا دراین مرحله اسباب بازی طراحی می شود، در صورتی که در مرحله ایده سازی، عنصر اصلی بازی است و طراحی بازی صورت می پذیرد. طراحی (هنری/صنعتی) شامل ارگونومی محصول، شاخص های زیبایی شناختی، طراحی هنری اسباب بازی، تطابق محصول با نیازهای محتوایی مخاطبان متمرکز است.

 

کمتر صنعتی است که با صنعت بسته بندی سر و کار نداشته باشد و اسباب بازی نیز از این امر نه تنها مستثنا نیست، بلکه توجه به طراحی بسته بندی به اندازه طراحی خود اسباب بازی، امری مهم و استراتژیک است. به همین دلیل فناوری های این حوزه نیز در فناوری های صنعت اسباب بازی در نظر گرفته شده است.

 

منبع: گروه ایده پردازان ریناس - مشاور و مجری متخصص و تامین کننده مواد اولیه اسباب بازی (https://rinasgroup.ir)

https://rinasgroup.ir/%d9%85%d8%b1%d8%ad%d9%84%d9%87-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d8%b3%d8%a8%d8%a7%d8%a8-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c/

مرحله طراحی کسب و کار اسباب بازی - مشاور تولید و تامین کننده مواد اولیه - گروه ایده پردازان ریناس

۶ بازديد

مرحله طراحی کسب و کار به دانش فنی لازم برای راه اندازی کسب و کار اسباب بازی که شامل طراحی مدل کسب و کار و برنامه ریزی کسب و کار اسباب بازی است اشاره دارد. و برای انجام این مهم، نیاز به شناخت کلیات صنعت اسباب بازی، اعم از ذی نفعان صنعت، کانال های توزیع، بازار اسباب بازی و ملاحظات مالی و از سوی دیگر، شناخت چشم انداز و ماموریت ها و ارزشهایی که کسب و کار باید برای خود تعریف کند داریم.

طرح تجاری یا طرح کسب و کار (B.P | Business Plan) گزارشی است که یک کارآفرین طی آن فرآیند کسب و کار خود را شرح می‌دهد و با آماده کردن آن می‌تواند به نقاط ضعف و قوت طرح خود پی ببرد. طرح تجاری به سوالاتی از قبیل: «هم ‌اکنون کجاییم؟»، «به کجا می‌رویم؟» و «چطور به آنجا برویم؟» پاسخ می‌دهد.

مرحله طراحی کسب و کار به دانش فنی لازم برای راه اندازی کسب و کار اسباب بازی که شامل طراحی مدل کسب و کار و برنامه ریزی کسب و کار اسباب بازی است اشاره دارد. و برای انجام این مهم، نیاز به شناخت کلیات صنعت اسباب بازی اعم از ذی نفعان صنعت، کانال های توزیع، بازار اسباب بازی و ملاحظات مالی و از سوی دیگر، شناخت چشم انداز و ماموریت ها و ارزشهایی که کسب و کار باید برای خود تعریف کند داریم

 

https://rinasgroup.ir/%d9%85%d8%b1%d8%ad%d9%84%d9%87-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%da%a9%d8%b3%d8%a8-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%a8%d8%a7%d8%a8-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c/

فناوری های طراحی اسباب بازی - مشاوره تولید اسباب بازی گروه ایده پردازان ریناس

۶ بازديد

این بخش شامل تمامی دانش های فنی مورد نیاز برای طراحی اسباب بازی قبل از تولید نهایی آن به عنوان یک محصول قابل عرضه به مخاطب است. و فناوری هایی را شامل می شود که می تواند مستندات نرم و سخت لازم را که توصیفگر تمامی ویژگی های فنی محصول نهایی باشد، به بخش تولید ارائه دهد تا اسباب بازی مورد نظر را مطابق با اهداف مدیران و طراحان شرکت تولید نماید.
این بخش، بطور کلی شامل سه حوزه است:

  • طراحی کسب و کار
  • طراحی محصول
  • پیش تولید محصول
    این سه حوزه را می توان به عنوان سه مرحله اصلی فرآیند عملیاتی طراحی اسباب بازی در نظر گرفت که ساختاری چرخه ای داشته و روی یکدیگر اثرگذاری مستقیم دارند.
    این مراحل را می توان با گام های تفکر طراحی (Design Thinking) نگاشت کرد.

این بخش شامل تمامی دانش های فنی مورد نیاز برای طراحی اسباب بازی قبل از تولید نهایی آن به عنوان یک محصول قابل عرضه به مخاطب است. و فناوری هایی را شامل می شود که می تواند مستندات نرم و سخت لازم را که توصیفگر تمامی ویژگی های فنی محصول نهایی باشد، به بخش تولید ارائه دهد تا اسباب بازی مورد نظر را مطابق با اهداف مدیران و طراحان شرکت تولید نماید.
این بخش، بطور کلی شامل سه حوزه است:

  • طراحی کسب و کار
  • طراحی محصول
  • پیش تولید محصول
    این سه حوزه را می توان به عنوان سه مرحله اصلی فرآیند عملیاتی طراحی اسباب بازی در نظر گرفت که ساختاری چرخه ای داشته و روی یکدیگر اثرگذاری مستقیم دارند.