آرشیو دی ماه 1401

مشاور و مجری تولید اسباب بازی

مواد و افزودنی های تزریق پلاستیک - گروه ایده پردازان ریناس

۶ بازديد

برای درک اهمیت مواد افزودنی در صنعت پلاستیک سازی کافی است بدانید که تقریبا تمام قطعات و محصولات پلاستیکی از یک یا چند پلیمر پایه به همراه مقداری مواد افزودنی ساخته می شوند. دامنه کاربرد مواد افزودنی در مورد مواد ترموپلاستیک حتی از این هم فراتر رفته و مواد اولیه را نیز دربر می گیرد، به صورتی که مواد اولیه نیز اغلب حاوی مقادیری افزودنی هستند.

خواص پلاستیک ها تحت تاثیر شرایط تولید و استفاده از مواد افزودنی به میزان قابل توجهی قابل تغییر است. ترکیب پلیمر پایه و مواد افزودنی با فرمولهای مشخص علاوه بر تعیین ویژگی های ظاهری مانند رنگ و درخشندگی می تواند باعث بهبود مقاومت حرارتی، مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی، مقاومت به ضربه و بسیاری دیگر از خواص محصول تولیدی شود. همچنین برخی از مواد افزودنی مانند پرکننده ها (Fillers) به منظور کاهش هزینه مواد اولیه مورد استفاده قرار می گیرند.

مواد اولیه پلاستیک - گروه ایده پردازان ریناس

۵ بازديد

فرآیند تزریق پلاستیک با استفاده از پلیمرهای صنعتی یا مصنوعی انجام می‌شود. اما تمامی انواع پلیمر صنعتی برای تزریق پلاستیک مناسب نیستند. واکنش هر یک از پلیمرها به گرمایش و ذوب در این انتخاب تاثیرگذار است.

با این حال بیشتر فعالان صنعت تزریق از پلی اتیلن‌ها به عنوان یکی از اصلی‌ترین مواد اولیه در تزریق پلاستیک استفاده می‌کنند. در دسترس بودن، طرز استفاده‌ی ساده‌تر و ویژگی‌های مناسب پلی اتیلن، آن را به یکی از بهترین مواد اولیه‌ی تزریق پلاستیک بدل کرده است.

امروزه ۸۰ تا ۹۰٪ مواد مورد استفاده در فرآیند تزریق از خانواده پلی اتیلین هستند. البته مشتقات نایلون، پلی پروپلین و PVC نیز جزو پلیمرهای محبوب برای تزریق پلاستیک هستند.

این نکته نیز حائز اهمیت است که خانواده پلی استایرن سهم قابل توجهی در تزریق پلاستیک سنگین دارند

کارتن مادر - گروه ایده پردازان ریناس

۵ بازديد

یک کارتن است که تعدادی کارتن یا جعبه دیگر را در خود جای می دهد

اصطلاحا در صنعت کارتن سازی ، به کارتن هایی که تعدادی بسته کوچکتر را در خود جای می دهند،کارتن مادر گفته می شود،

در صنعت کارتن سازی یکی از پر استفاده ترین کارتن هاست و تقریبا می توان گفت در هر صنعتی و در هر نوع بسته بندی به منظور راحت تر کردن حمل و نقل مورد استفاده قرار می گیرد . اما قطعا کارتن های مادر استفاده شده هر کدام به شکل های متفاوتی هستند . شما با توجه به محصول خود و نوع بسته بندی که می خواهید انجام دهیدباید آن را طراحی کنید. در واقع سایز ، ضخامت و شکل کارتن مادر قابل انتخاب و قابل تغییر است

کارتن های مادر در ایران عموما به صورت ۳ لایه تولید و عرضه می گردد و این نوع کارتن میتواند وزنی معادل ۱۵ کیلوگرم را تحمل نماید

همچنین برای زیبایی بیشتر کارتن برروی آن توسط شابلون یا به اصطلاح کلیشه، طرح سیاه و سفید یا رنگی مد نظر مشتریان چاپ گردد

جعبه طلقی شفاف - گروه ایده پردازان ریناس

۵ بازديد

جعبه طلقی یکی از انواع بسته بندی هایی ست که به دلیل ویژگی transparency یا شفافیت که به دیده شدن کالای درون بسته کمک می کند، محبوب خریداران است.

جعبه های طلقی همانند جعبه های مقوایی و دیگر اجناس می باشد.البته با این تفاوت که جعبه طلقی شفاف سبب رویت محصول داخل جعبه میشود که تاثیر به سزایی در روند فروش محصولات ایفا میکند.شفافیت این محصول با تابش نور دوچندان میشود.

اگر چه جعبه هایی که صرفا از طلق تشکیل شده اند سهم خوبی از بازار را به خود اختصاص می دهند اما قابل توجه است که ترکیب این دو متریال کارتن و مقوا با طلق جلوه ی با شکوهی به محصول داده و به سبب احساسی که از لمس محصول داخل جعبه ی محصول به دست می دهد توانسته سهم بیشتری از بازار بسته بندی را به خود اختصاص دهد.

جنس جعبه های طلقی معمولا از نوع PP ,PET,PVC می باشد.

دایکات - گروه ایده پردازان ریناس

۵ بازديد

دایکات (Die Cutting) روشی است که می توان با آن عملیات برش پلاستیک ، ورقه های فلزی ، کاغذ ، انواع جعبه کارتن و مقوا به شکل های خاص را برای تولید انبوه انجام داد. از طریق دستگاه دایکات می توان یک شکل را با ابعاد دقیقا مشابه بارها و بارها بدون دخالت هیچ ابزار دیگری مانند قیچی ، شابلون و … ایجاد کرد.

متریال مورد نظر پس از اتمام کار خود در دستگاه چاپ توسط دستگاه دایکات و با استفاده از قالب های مخصوص ضرب میخورد. البته در بعضی سفارشات، عمل دایکات روی متریال چاپ نشده انجام می‌شود. در این مرحله طرح‌های موردنظر برش می‌خورند، پرفراژ می‌شوند یا خطِ تا می‌خورند. استفاده از دستگاه دایکات باعث صرفه جویی در وقت شده و اشکال بریده شده کاملا یکدست خواهند بود. البته دقت و ظرافت اوپراتور در خروجی کار بسیار تاثیر دارد.

محاسبات هزینه قالب یا تیغ، همچنین عملیاتی چون بسته بندی نیاز به تخصص دارد. گاهی یک ترفند مناسب در ساخت قالب یا طراحی بسته‌بندی، می‌تواند صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه تولید رقم بزند.

 

منبع: گروه ایده پردازان ریناس rinasgroup.ir

 

https://rinasgroup.ir/%d8%af%d8%a7%db%8c%da%a9%d8%a7%d8%aa/

سینگل مقوا - گروه ایده پردازان ریناس

۳ بازديد

به کارتن های شیارداری که از دو قسمت (یک لایه مسطح و موج دار)تشکیل شده است و در حالت کلی این کارتن ها حالت موج داری دارند،سینگل فیس میگویند.

این دو قسمت و یا لایه با توجه به ساختاری که دارندباعث حفاظت محصولات و یا لوازم داخل کارتن می شوداین لایه ها کارتن سینگل فیس در داخل برای تقسیم بندی فضای درونی بکار برده میشود.

کارتن های سینگل فیس دو نوع می باشند:رولی و صفحه ای،که هرکدام کاربرد مصرف خود را دارند.

 

منبع: گروه ایده پردازان ریناس rinasgroup.ir

 

https://rinasgroup.ir/%d8%b3%db%8c%d9%86%da%af%d9%84-%d9%85%d9%82%d9%88%d8%a7/

کاغذ و مقوا - گروه ایده پردازان ریناس

۴ بازديد

کاغذ یکی از کهن ترین متریال های بسته بندی قابل انعطاف می باشد.

با توجه به نوع محصول مقوای مورد نظر را از نظر استحکام،صرفه ی اقتصادی ،بهداشتی بودن،نوع عملیات تکمیلی،(طلاکوب، برجسته سازی،یو وی و سلفون) و نوع چاپ انتخاب کرده تا محصول را با بسته بندی مناسب به بازار عرضه کنند.

رایج ترین کاغذ ها و مقوای مورد استفاده در صنعت چاپ و بسته بندی:
کاغذ تحریر
کاغذ و مقوای گلاسه
مقوای پشت طوسی و پشت سفید
کاغذ صنعتی کرافت
کاغذ روزنامه
مقوای ایندر برد

 

منبع: گروه ایده پردازان ریناس

https://rinasgroup.ir/%da%a9%d8%a7%d8%ba%d8%b0-%d9%88-%d9%85%d9%82%d9%88%d8%a7/